Dentsu rykker tættere på kunderne – ny organisering

2015-12-16

Hos Dentsu Aegis Network A/S har vi i december 2015 ændret en række områder i organisationen for, at rykke tættere på kunderne i 2016. Integration imellem marketingdisciplinerne er øverst på ønskelisten hos annoncørerne, og derfor har Dentsu Aegis lavet en plan på tværs af bureaugruppen, som sigter på at sætte kunden i centrum. Dette har også medført en rokade i direktionen, hvor Andreas Hansen der hidtil har haft ansvar for aktiveringsbureauet PosterscopeLive, overtager rollen som Adm. Dir for digitalbureauet isobar. Derudover rykker Martin Baaring fra rollen som Adm. Dir i Vizeum, ind i en rolle som COO (Chief Operating Officer) i Dentsu koncernen, med ansvar for mediebureauerne Carat og Vizeum. Carat får ny Managing Director i Rene Westendahl, mens Vizeums nye Managing Director er Kristian Koch – begge er hentet internt, og har hidtil haft betydende ledelsesansvar i netop Carat og Vizeum. Herudover vil Ulrik Petersen, der hidtil har beklædt posten som Adm. Dir. for Carat, indtage en rolle som CCO (Chief Commercial Officer) i Dentsu koncernen, med det samlede ansvar for hele forretningen på 65 mennesker i Århus, samt et kommercielt koncernansvar.

De nye strukturer i bureaugruppen betyder, at vi fremover kan tænke og agere langt bedre som ét samlet hus.



Tidligere nyhed: Sådan overlever bannerreklamen Nästa nyhet: Ny digital direktør til Vizeum