I dag er der 20% flere børnefamilier, der flytter fra Aarhus, Odense og København, end der flytter til. Familierne flytter fra byens stress og jag og ud mod steder med mere luft, hvor drømmen om en fornuftig worklife-balance har bedre vilkår.
Med flere motorveje, bedre internetdækning og nye muligheder for iværksætteri er arbejdspladsen i dag blevet en mobil størrelse, som ikke i samme omfang som tidligere begrænser udflytningen fra storbyerne. Og med selvkørende biler inden for en overskuelig fremtid, går udviklingen mere og mere i én retning: Mod Udkanten.
”Udkantsdanmark” er ikke længere den rådne banan, som er blevet udskældt i en lang årrække. I dag flytter flere ressourcestærke danskere til, og de har rådighedsbeløb, der er væsentligt højere end eksempelvis storbyboernes. Det er derfor tid til at kaste et nyt lys på yderområderne af Danmark og dets kommercielle potentiale.
Kom med til konferencen ”På forkant med Udkanten”, hvor vi præsenterer forbrugerstudiet om “udkantsdanskerne”. Afholdes i både Aarhus og København.
Studiet består af en spørgeskemaundersøgelse med 2.000 respondenter, 17 dybdegående interviews hjemme hos forkantsdanskerne, samt digitalt og socialt adfærdsdata fra 2017.
Et smugkig i studiet viser blandt andet, at:
Bag studiet står bureaugruppen Dentsu Aegis Network i samarbejde med Jysk Fynske Medier og NORDJYSKE Medier med Bilendi som dataleverandør.
Spørgsmål til studiet eller konferencen: Kontakt forbrugerekspert Julie Daugaard på julie.daugaard@dentsuaegis.com eller 27 79 38 70.
PRIS: GRATIS
men no-show gebyr på 500 DKK
08.30-09.00:
Indregistrering og let morgenmad
09.00-10.15:
Velkommen til Forkantsdanmark
For første gang nogensinde bliver det såkaldte “Udkantsdanmark” og dets beboere “udkantsdanskere” defineret af danskerne selv. Ud fra denne definition byder vi velkommen til en ny æra for “Udkantsdanmark”, og giver det nye nuancer og nyt navn: Forkantsdanmark.
Vi dykker herefter ned i disse forkantsdanskeres værdier, kultur og forbrugsmønstre. Blandt andet bliver du introduceret til 5 værdier, som virksomheder bør kende til og tale ind i, hvis de skal gøre sig relevante for denne fjerdedel af Danmarks befolkning. Endelig kaster vi lys over forkantsdanskernes forbrugsadfærd og det kommercielle potentiale, som er i Forkantsdanmark.
v. Julie Daugaard, Strateg og forbrugerekspert, Dentsu Aegis Network
10.15-10.30:
Pause
10.30-11.15
Ord på Kanten
Christian Degn er som vært på både “Hammerslag” og “Danmark Kyst Til Kyst” med al sandsynlighed den danske tv-vært, der krydser mest rundt i Danmark. Han og kollegerne må konstant overveje, hvordan de italesætter alle områder i Danmark, så beboerne føler sig set – og ikke stigmatiseret. Christian fortæller om sine personlige overvejelser om ord og værdier på kanten af Danmark.
v. Christian Degn, journalist og tv-vært, DR
11.15-11.45:
Frokost og experience networking
v. aktiveringsbureauet MKTG
11.45-12.15:
Sådan bliver du relevant
Hvordan skaber du indhold, som er relevant for de 1,4 millioner forkantsdanskere? Uanset om du sidder med redaktionelt eller kommercielt indhold skal du vælge emner og vinkler, der taler i øjenhøjde med forkantsdanskerne.
v. Anne Rosendal, Strateg og kommunikationsrådgiver, Dentsu Aegis Network
12.15-12.30:
Virksomhedscase jem & fix
Gennem lokal forståelse og forankring har jem & fix skabt resultater, der både kan ses på bundlinjen og hos forbrugernes holdning til brandet.
v. Cecilia Jonassen, Digital Direktør, Dentsu Aegis Network
12.30-13.00:
Mest magtfulde medier
Inden for journalistik såvel som markedsføring er det i dag afgørende at kende og kortlægge forbrugerejser og kommunikations-touchpoints, så du er der, hvor de målgruppe er. Vi tegner rejsen, og giver medieanbefalinger og forretningsmæssige implikationer.
v. Anne Knudsen, Strateg og mediespecialist, Dentsu Aegis Network
Sted:
Savværket
Søren Nymarksvej 8A
8270 Højbjerg, Aarhus
08.30-09.00:
Indregistrering og let morgenmad
09.00-10.15:
Velkommen til Forkantsdanmark
For første gang nogensinde bliver det såkaldte “Udkantsdanmark” og dets beboere “udkantsdanskere” defineret af danskerne selv. Ud fra denne definition byder vi velkommen til en ny æra for “Udkantsdanmark”, og giver det nye nuancer og nyt navn: Forkantsdanmark.
Vi dykker herefter ned i disse forkantsdanskeres værdier, kultur og forbrugsmønstre. Blandt andet bliver du introduceret til 5 værdier, som virksomheder bør kende til og tale ind i, hvis de skal gøre sig relevante for denne fjerdedel af Danmarks befolkning. Endelig kaster vi lys over forkantsdanskernes forbrugsadfærd og det kommercielle potentiale, som er i Forkantsdanmark.
v. Julie Daugaard, Strateg og forbrugerekspert, Dentsu Aegis Network
10.15-10.30:
Pause
10.30-11.00:
Relevante indholdselementer
Hvordan skaber du indhold, som er relevant for de 1,4 millioner forkantsdanskere? Uanset om du sidder med redaktionelt eller kommercielt indhold skal du vælge emner og vinkler, der taler i øjenhøjde med forkantsdanskerne.
v. Anne Rosendal, Strateg og kommunikationsrådgiver, Dentsu Aegis Network
11.00-11.30:
Virksomhedscase jem & fix
Gennem lokal forståelse og forankring har jem & fix skabt resultater, der både kan ses på bundlinjen og hos forbrugernes holdning til brandet.
v. Cecilia Jonassen, Digital Direktør, Dentsu Aegis Network
11.30-12.00:
Mest magtfulde medier
Inden for journalistik såvel som markedsføring er det i dag afgørende at kende og kortlægge forbrugerejser og kommunikations-touchpoints, så du er der, hvor din målgruppe er. Vi tegner rejsen, og giver medieanbefalinger og forretningsmæssige implikationer.
v. Anne Knudsen, Strateg og mediespecialist, Dentsu Aegis Network
Sted:
Auditoriet ved Dentsu Aegis Network
Overgaden Neden Vandet 7
Christianshavn, 1414 København K