Nyt activation-bureau hos Dentsu Aegis Network

2016-05-02

MKTG bliver føjet til bureaulisten hos Dentsu Aegis Network. MKTG er det niende globale netværk i gruppen og en klar oprustning på brand activation og lifestyle marketing.

I dag bliver MKTG-skiltet officielt sat på væggen hos Dentsu Aegis Network i København og Aarhus. Det sker som en opgradering af PosterscopeLive, der siden 2014 har hørt hjemme i huset. Og med kunder som Arla, Telia, Danske Spil, Huawei, Mondelez og Jem&Fix er jorden gødet til en frugtbar forandring.

Skiftet er nemlig mere end et nyt navn. Bureauet bliver del af det globale MKTG-netværk, hvis hovedkontor i New York er et af verdens største activation-bureauer. En markant spiller inden for lifestyle marketing, der giver MKTG Danmark adgang til erfaringer fra arbejde for brands som Google, Diageo, Toyota, Facebook, YouTube, Gatorade, Nike og Beats.

Hos MKTG tror man på at sætte brandet i centrum og lade det tale igennem oplevelser og brug. Når forbrugeren interagerer meningsfuldt med et brand, skaber det en stærk relation med enorm værdi.

I Danmark er ansvaret for den tilgang lagt hos Andreas Hansen, der de seneste to år har fungeret som direktør i Dentsu Aegis Network for Posterscope og PosterscopeLive. Senest i december 2015 blev en direktørrolle hos Isobar Danmark føjet til CV’et, der allerede rummede bureauer som bl.a. Halbye Kaag JWT og Hjaltelin Stahl.

For Andreas Hansen er det netop MKTG’s fokus på brand- og produktoplevelsen, der også skal tegne bureauet i Danmark:

”Vi tror på stærke oplevelser, der flytter forbrugeren. For de fleste var det sikkert en åbenbaring første gang, der blev swipede på en Smartphone. Det er en af den slags oplevelser, vi hos MKTG ved gør en enorm forskel for et brand. Vores styrke som bureau er evnen til at skabe, iscenesætte og formidle engagerende brandoplevelser på tværs af kanaler. Fra events og samplings til sociale medier. Vi kan forlænge oplevelsen digitalt og sikre, at den kommer bredt ud via vores nordiske samarbejde med MKTG i Norge, Sverige og Finland. Sammen med vores kunder vælger vi, om det skal være en taktisk indsats eller en positionerende indsats, der løser opgaven”, siger han.

Det nye bureau er desuden blevet rykket tæt sammen med Dentsu Aegis Networks digitale ben, Isobar. Både fysisk, i ledelse og med kreativt samarbejde på en række af kunder. Det giver et stort hold, der kan arbejde tværs af det digitale skel.

”Samarbejdet mellem MKTG og isobar er en sjældent set kombination af digitale og live kompetencer. Vi er et samlet hold på 65 passionerede marketeers med forskellige profiler og kompetencer, men fælles drive mod at gøre en forskel for vores kunder. Vi kender mediekanalerne til hudløshed og kan i fællesskab sikre en relevant og nærværende customer journey. Kort sagt, giver vi vores kunder et unikt springbræt til at ramme forbrugerens hjerte og mave. Som vi ser det, er vi et næste generations bureau”, siger Andreas Hansen.

Overgangen til MKTG gennemføres den 02.05.2016

 

MKTG
Antal medarbejdere: 950

Lande: 14

Kontorer: 26

Global Brand President: Charlie Horsey

KUNDER (Danmark)

Bl.a. Arla, Mondelez, Telia, Danske Spil, Cocio, Ramlösa/Coca Cola, Moët, Huawei, Jem&Fix Etc.

KONTAKT
Citater og spørgsmål

Andreas Hansen
Managing Director
MKTG Danmark & isobar Danmark
Telefon: +45 28 11 39 41
Email: andreas.hansen@dentsuaegis.com



Tidligere nyhed: Ny digital direktør til Vizeum Nästa nyhet: Dentsu Aegis fortsætter samarbejdet med Kelloggs i Europa